fredag 16. mars 2012

Styrketrening...

... liker jeg ikke noe særlig. Det er tungt, og jeg må hvile minst 2-3 dager for å komme til kreftene igjen. Ja, jeg er fullstendig klar over at det skyldes fibromyalgien min... Anyway, jeg ser at det foregår en kamp inni meg - å trene tungt og komme i form og ha det vondt etter trening, men mindre vondt på sikt, eller å pingle med lette vekter og mange repetisjoner, uten nevneverdig resultat og har ikke vondt. Fysioterapeuten min sier at jeg må trene styrke minst 3 dager i uken, jeg klarer bare to... Ja, ja...

Kom over denne artikkelen i det siste "Damer trener mer styrke enn menn". Jeg synes at det er litt kult, jeg :). Men jeg reagerte litt på alle de negative kommentarene (som kom selvfølgelig fra manfolk).

Til slutt - det ble en ny pers på meg i ett eller annet benpress (kommer nok aldri til å lære hva alle disse øvelsene heter!). Ble så glad :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar